arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۲۶۸۷
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۲ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۷

کمبریج  آنالیتیکا پشت فیسبوک را خالی کرد/انکار اتهام در آستانه حضور زاکربرگ در کنگره/ما نقشی در رسوایی نداشتیم/کریستوفر وایلی متوهم است

در شرایطی که زاکربرگ از سیلیکون ولی به واشنگتن رفته تا در برابر کنگره سوگند خورده و شهادت داد کمبریج انالیتیکا با انتشار بیانیه ای منکر تمامی اتهامات خود شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

در شرایطی که زاکربرگ از سیلیکون ولی به واشنگتن رفته تا در برابر کنگره سوگند خورده و شهادت داد کمبریج انالیتیکا با انتشار بیانیه ای منکر تمامی اتهامات خود شده است.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت ، کمبریج آنالیتیکا در بحرانی ترین شرایط فیسبوک،پشت این شرکت را خالی کرده و در بیانیه ای انکار می کند که هر نوع  قانونی را در رسوایی اخیر  داده  ها شکسته است.

این شرکت تحلیل داده ها می گوید که داده های کاربران  فیس بوک را از شرکتی که آن  ها را دریافت کرده (فیسبوک) به طور قانونی و با مجوز خریداری کرده است. بنابراین هیچ قانون مدنی را زیر پا نگذاشته و اطلاعات را قانونی به دست آورده است .

این شرکت در یک بیانیه طولانی موسوم به  "مجموعه ای از حقایق"  به بسیاری از موارد مهم پرداخته . از جمله این موارد می توان به این اصل اشاره کرد که شرکت تحلیلی داده ها این اطلاعات را از  بخش تحقیقات علمی عمومی (GSR)، که داده ها را از طریق ابزار ارائه شده توسط فیس بوک منتشر می کند  به دست آورده و در نتیجه هیچ مجوزی را زیر پا نگذاشته است.

افزون بر این  کمبریج آنالیتیکا هر گونه سوء استفاده از اطلاعات را برای ماجرای انتخابات سال 2016 ایالات متحده  رد می کند.

کمبریج آنالیتیکا در بیانیه ای خود گفت: "صدها شرکت داده ها از اطلاعات فیس بوک به شیوه ای مشابه استفاده کرده اند. برای روشن شدن موضوع بهتر است اول به این دقت کنید که کمبریج انالیتیکا هیچ قانونی را نقض نکرده است."

این شرکت در بخشی دیگر از بیانیه خود اتهامات را ناروا و بی پایه خواند و نوشت : «برای رفع و تخریب جریانات احتمالی و اتهامات غلط درباره شرکتمان بیانیه مذکور منتشر شده است»

کمبریج آنالیتیکا در قلب یک رسوایی است که دو فاکتور مهم یعنی رسوایی ملی و رسوایی شبکه های اجتماعی را پوشش می دهد.  

اما فیسبوک نیز در برابر این اتهامات ساکت نمانده و یکی از مقامات این شرکت گفته  اگرچه در مرحله اول آنالیتیکا قانونی را نقض نکرده است، اما بعدها در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا از این اطلاعات سوء استفاده شده و   در نتیجه شرایط فیس بوک نقض شده است.

نکته مهم اما این است که فیسبوک از تخلفات مذکور  در سال 2015 مطلع شده بود  اما به عموم اطلاع نداد. در عوض، این شرکت خواستار آن شد که تمام طرفین اطلاعات را نابود کنند. اما اکنون گزارشاتی وجود دارد که تمام اطلاعات حذف نشده است.

در بیانیه  این شرکت به مسئله برگزیت نیز اشاره شده و اتهامات مطورحه از سوی کریستوفر وایلی خیالات خام و توهم وی تلقی شده است . چرا که به گفته این شرکت، وایلی تنها کمتر از یک سال و آن هم به شکلی پیمانی با آنالیتیکا همکاری می کرده ، پس اطلاعات وی درست نیستند.

نظر شما چیست ؟ در میان این همه مدعی کدام یک حقیقت را می گویند ؟آیا کریستوفر وایلی واقعا یک فرد متوهم و شایعه پراکن است ؟ ایا زاکربرگ تنها متهم این پرونده است و اساسا آیا موسسه انالیتیکا حقیقت را بیان کرده است ؟

نظرات بینندگان